Hvordan klager du

Hvis du ønsker at klage over en anden husstand, så skal du indsende eller aflevere en skriftlig klage. Brug gerne klageskemaet se link længere nede på siden.

Klagen skal indeholde:
1. Adresse og navn på den lejer eller det firma, du klager over

2.
Hvad klages der over:
Det kan for eksempel være:
støj, trusler, hærværk, chikane, fyrværkeri,hund eller husleje.
Hvad hr man selv gjort- henvendelse til den der klages over mm.

3.
Tidspunkt og dato for hændelsen.

4. Dit navn, adresse og evt. telefonnummer, anoyme klager behandles ikke. 

5. Den underskrevne klage afleveres eller sendes til én af følgende:
• BO-VEST, Stationsparken 37, 2600 Glostrup
• Mail: jura@bo-vest.dk
• Ejendomskontoret i din afdeling


Beviser
Det kan ofte være svært at vurdere, hvem der har ret i en konflikt.
Derfor er det en fordel, hvis I erflere, der klager sammen – så lav en fællesklage, hvor både du og dine naboer skriver under.
Vær opmærksom på, at 8 klager bevismæssigt er bedre end én klage med 8 medunderskrivere.Ulovligheder skal også meldes til politietDet er vigtigt, at du også anmelder ulovligheder til politiet. Hvis du har gjort dette, har du modtaget et journalnummer, som du skal skrive på klageblanketten til BO-VEST.


Beboerklagenævnet
Hvis du ikke er tilfreds med svaret fra BO-VEST, kan du klage til det lokale Beboerklagenævn.
Din kommune har sit eget Beboerklagenævn. Beboere i Albertslund Kommune skal dog klage tilBeboerklagenævnet i Glostrup kommune, da disse to kommuner har indgået et samarbejde.

En klage til Beboerklagenævnet skal være skriftlig – det er altså ikke nok at ringe til et Beboerklagenævn og fortælle om dine problemer.
Det koster kr. 142,- (takst for 2016) at få sin sag behandlet.Beløbet reguleres hvert år.Fortrolig behandling af oplysninger
Vi opbevarer alle oplysninger fortroligt indtil sagen evt. indbringes for beboerklagenævnet, fogedretten, boligretten mv. 



klageskema-1.pdf (bo-vest.dk)






Anmeldelsesvejledning til Politiet.

Politiet kan modtage anmeldelser via politi.dk eller telefonisk
via 1-1-2 (alarm) eller 1-1-4 (service)


Når man ringer til politiet, skal man tage stilling til om der er tale om en akut udrykning (ulykke, igangværende indbrud, igangværende vold og lignende) I sådan tilfælde skal man ringe til alarmcentralen på 1-1-2.

Ved øvrige anmeldelser skal man anvende 1-1-4.

Det kan for eksempel være anmeldelse af sager, hvor gerningen er overstået og gerningsmanden ikke længere er tilstede.

Det kan være anmeldelser, hvor det drejer sig om uro eller uorden, hvor man ønsker at politiet tager hånd om sagen, og det kan være anmeldelser, hvor man ser noget ulovligt som indtagelser eller salg af narkotiske stoffer.

Når man ringer til 1-1-4 bliver ens anmeldelse noteret på døgnrapporten uanset om der bliver sendt en patrulje eller ej.
Disse oplysninger benytter både Efterretningsafdeling og Lokalpoliti til at målrette diverse indsatser og patruljemæssigt opsøgende fokus.
Borgernes øjne på gaden er derfor et vigtigt redskab i forhold til prioriteringen af politiets ressourcer.

Ved skriftlig henvendelse skal man benytte politi.dk
Via politi.dk bliver man guidet igennem de forskellige sagskategorier.
Nedenstående screenshots viser de forskellige sagskategorier I tilfælde, hvor man som borger, skriftligt, vil anmelde uro og uorden i ens lokalområde.


Man kan altid vælge at anmelde anonymt, men vi foretrækker at man afgiver sine kontakt oplysninger, så lokalpolitiet kan følge op med spørgsmål i forhold til præcis lokation, gerningstidsrum eller andre opklarende spørgsmål.

Åben 
hjemmesiden politi.dk

Hjemmesiden der især er designet for at blive brugt fra mobiltelefonen.
Den har de samme funktioner, som den nu lukkede Politi-app’en men hvor en app automatisk lægger sig som en genvej på telefonens skrivebord, så er det anderledes med en hjemmeside.

Mange beboerforeninger og andre har været glade for muligheden for nemt at kunne tippe politiet via app’en om kriminalitet og utryghedsskabende adfærd i deres lokalområde.
Så derfor har vi lavet denne nemme guide til hvordan du kan lave en skrivebordsgenvej for politi.dk.

I højre side nederst på siden under Alarm og service, vil du finde tip politiet-funktionen, så du fortsat nemt kan fortælle os om de ting, som du synes vi bør vide.









Kontakt: AB Solhusene, Solporten 1, Tlf. 43 64 93 07.
              Email: se under Afdelingsbestyrelsen.